Selasa, 21 Maret 2017

Diet Untuk Kebaikan Sakit Sendi

Diet Untuk Kebaikan Sakit Sendi - Para penyelidik telah mendapati bahawa diet yang terlalu banyak kalori sebenarnya boleh memburukkan sakit sendi rheumatoid, manakala 5% daripada pesakit dalam kajian yang lain menunjukkan simptom yang menjadi-jadi selepas minum susu.

Diet Untuk Kebaikan Sakit Sendi
Diet Untuk Kebaikan Sakit Sendi

Diet

Pengurangan lemak, susu dan daging merah telah menunjukkan dapat melegakan sakit sendi. Pada tahun 1998, penyelidik Finland mendapati bahawa penambahan lactobacillus dapat memulihkan simptoms sakit sendi. Ini disokong oleh eksperimen haiwan , di mana tikus yang diberi lactobacillus didapati kurang cenderung untuk mendapat penyakit dan sistem imun mereka lebih mampu.

Satu perkara yang perlu diingat apabila mengikuti mana-mana diet ialah nutrien yang hilang melalui pengenepian apa-apa makanan perlu diganti dengan cara lain. Makanan tertentu atau kumpulan makanan yang sering kelihatan menyebabkan semakin teruk gejala arthritis. Dalam kes ini, pengenepian diet boleh membantu. 

Diet, Apakah Baik Untuk Organ Sendi?

Semua makanan yang disyaki mesti diketepikan daripada diet untuk beberapa minggu , kemudian makan semula pada satu masa dalam tempoh beberapa hari. Jika tanda-tanda kesakitan dan keradangan berlaku semula selepas setiap makanan yang dimakan sekali lagi, maka ia adalah punca sakit sendi anda. Ini perlu dilakukan sekurang-kurangnya tiga kali untuk menentukan bahawa tidak ada faktor-faktor lain yang terlibat. Jika diet penghapusan diikuti , ia adalah bijak untuk menjaga dua diari . 

Salah satu makanan yang dimakan dan apa tarikh dan masa , yang lain dari pada tarikh dan masa sakit menjadi-jadi. Apabila kedua-dua dibandingkan, ia akan menjadi biasa untuk melihat apa yang telah dimakan yang boleh menyebabkan kesakitan.

Sebahagian dari pada kumpulan makanan yang disyaki menyebabkan kesakitan adalah kumpulan kentang putih , tomato, terung dan bell peppers. Lain-lain adalah daging merah , lemon, grapefruit, gandum, rai dan susu, telur kopi, gula dan keju. Dalam pengalaman saya lain orang lain-lain pantangnya. Salah satu lagi ialah Kesan Boswellia ke atas sakit sendi. Ia terdapat di dalam AJHT yang mana ia merupakan bukan kategori ubat sakit sendi tapi sangat berkesan. 

Diet Boswellia

Merujuk kepada Boswellia menghasilkan kesan anti -radang dengan kesan sampingan yang jauh lebih kecil dari pada ubat-ubatan konvensional seperti ubat steroid digunakan untuk menguruskan keradangan dan NSAID (non-steroidal anti-inflammatory drugs) digunakan untuk menguruskan kesakitan dan keradangan.
Salah satu kajian utama yang dilakukan dalam perjalanan pulang pada tahun 1950 telah menunjukkan bahawa minyak ikan mempunyai kesan yang sangat baik terhadap sakit sendi arthritis. 

Suplemen minyak ikan secara meluas yang diambil, tetapi dalam sesetengah kes menyebabkan kesan sampingan yang tidak diingini seperti hanyir selepas rasa, gas dan sakit perut. Sesetengah penyelidik mencadangkan hanya menambah omega 3 untuk diet dengan makan ikan air dalam seperti herring , tuna , salmon , mackerel dan sebagainya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar